joi, 27 august 2009

povestea alaptatului

daca tot a fost saptamana alaptarii am zis sa ma conformez si sa scriu, macar pentru mine, povestea noastra. e o poveste de succes dupa parerea mea. si continua inca :).
am nascut normal, cat am stat in spital bebelusa a stat in salonul copiilor. de` asa e politica spitalului, tu n-aveai nimic de spus. am nascut pe la 16.25 si am stat la perfuzii pana la 20.30. asa ca alaptatul de la 18 l-am ratat. e o regula sa se alapteze la 3 ore. urmatorul la 21 eram in pat, abia ma dusesera in salon, n-am reusit sa ma ridic. la 12 noaptea la fel am incercat mi-a venit rau si m-am asezat inapoi. dimineata ma trezesc cu mare bucurie ca ma duc sa vad printesa. era adormita, o ridic cu teama din patut, si ma duc la asistenta. o intreb cum se procedeaza. si ma apostrofeaza cu replica "pai ce n-ati vazut in filme?". am ramas interzisa. m-am dus in camera de alaptat, cred ca erau in jur de 15 mamici, unele stateau in picioare ca nu era scaune destule. scaunele dotate cu colac pentru protectia perineului, cica. stau in picioare, incerc sa o asez la san. il apuca, trage de cateva ori si adoarme. nah, zic asta-i buna. stau, astept, nimic. vine asistenta o trage de falcute, de manute, nici o sansa sa se trezeasca. asa ca stau cu ea in brate pana termina ceilalti bebelusi. la 9 dimineata doarme bustean nu vrea sa se trezeasca deloc. stau si ma uit la ea cat e de frumoasa. la 12 trage de cateva ori si adoarme. la 3 nu se trezeste. si dupa programul asta pana a doua zi la 12 cand ne externeaza. la externare am intrebat-o pe asistenta de ce doarme in loc sa suga si am aflat ca atunci cand plangeau li se dadea glucoza cu seringa. in masina adoarme cand ne urcam, dar se trezeste dupa 10 minute. m-am panicat si i-am dat sa suga ca alteceva nu stiam ce sa-i fac. se linisteste si adoarme. ajungem acasa si o dezbrac sa vad cum arata, pana atunci nu avusesem ocazia. asa mica era, imi era si frica sa o ating. dupa ce am ajuns acasa am alaptat-o la 2 ore, la cerere, uneori si mai devreme. a incet sa o doara burtica pe la 7 zile, nu dormea noaptea aproape deloc, ziua nu cred ca avea somn de 2 ore legate. de obicei sugea 25-35 minute si dormea 1.5 ore. primele doua luni jumate au fost foarte grele. dupa ce au trecut colicii a fost din ce in ce mai usor. si-a mai rarit din supturi abia dupa ce am inceput diversificare la 5.5 luni. tot nu dormea noaptea, se trezea la 2 ore sa manance, si cred ca pana la 1.5 ani tot asa a facut. la sfaturile unor persoane binevoitoare am cumparat lapte praf ca "poate nu e laptele bun" si din cauza asta o doare burtica. si acum am o punga prin dulap, mai mananc din cand in cand cu lingurita :). n-am folosit biberoanele decat pentru apa, dupa mine industria asta ar da faliment. la 1.8 ani a inceput gradinita, eu servicul si manca dimineata inainte sa plece, dupa amiaza cand o luam si noaptea de cate ori vroia. de fapt si acum tot cam in ritmul asta e. legat de alaptare am avut o singura problema pe la o luna jumatate cand a inceput sa ma doara un san si sa se inflameze. la sfaturile unor fete de pe forum am cumparat o pompa si m-am muls pana se golea. am luat cateva pastile de paracetamol si a trecut. furia laptelui m-a tinut vreo saptamana, era o binecuvantare cand sugea, in rest muls manual pana se detensiona sanul. acum ne confruntam cu altele. e prea mult, e prea mare, cand ai de gand sa o intarci, si altele asemenea. dar fiecare e cu alegerea lui, printesa noastra va alege cand si cum va zice stop.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu